lördag 12 mars 2011

Dagens Fiske!



Jahapp idag blev det abborrejakt! Steg upp lite sent ca: 07:00 efter lite snooze, Verkade som man var trött i morses. Sen bar det iväg mot storborrarna en bil tur på nån timme så var man framme och då kom frågan "Vilken väg ska man ta?" Finns nämnligen 2 vägar runt den sjön vi kom till, Linus som redan var ute tänkte jag inte på att ringa utan valde den som såg smidigast ut eller rättare sagt den "närmaste" vägen.

Vilket visade sig vara en vääääldigt svettig väg att välja. Men efter nån kilometer i hemsk terräng med snö så var man väl ute på is och då gick det som bara den. Kom sedan fram till fiske platsen där Linus redan satt sina spön och inväntade hugg då smäller i samma ögonblick som jag kommer dit och jag får upp mina grejer fortare än kvickt!

Sen händer det inte så mycket, iallfall inte på mina grejer. Linus drar fisk men inte jag men det smäller för mig med senare under dagen och antar att han satt på ganska bra ställen då ett hål levereade ganska bra storlek och många.

Dagen led mot sitt slut och Linus drar sig hemmåt efter som det vankades kalas så jag blev kvar själv, Körde en stund med endast ett fäll så gav även jag upp. Blev ialllfall 2st över 8hg på topp men ingen som klev över kilos gränsen så dom tar vi nästa gång.

Skitfiske

Inga kommentarer: